Τα κυρία σημεία των τοποθετήσεων του Επιμελητηρίου ήταν:
1. Ανάδειξη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, της σημασίας και του μεγέθους των θεμάτων που σχετίζονται με τη νησιωτικότητα και την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, με στόχο τη βελτίωση των σημερινών δεδομένων.
2. Η ανάγκη επεξεργασίας σχεδίου – ολοκληρωμένης πρότασης για την εφαρμογή της λύσης γραμμών κορμού – ακτινωτού συστήματος, σε συνδυασμό με τα επιδοτούμενα δρομολόγια.
3. Η άμεση βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών της άγονης γραμμής του Νομού Κυκλάδων, μετά τις τελευταίες εξελίξεις.
4. Η ανάγκη πρόβλεψης πλοίου ασφαλείας, προκειμένου να καλύπτονται βασικές ανάγκες των νησιών, κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων, μετά την τελευταία αναβολή της εισαγωγής προς ψήφιση.
5. Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ και η κατάργηση επιβαρύνσεων υπέρ τρίτων επί των ναύλων και ειδικότερα των μη ανταποδοτικών.
6. Η ανάγκη για έγκαιρο προγραμματισμό και σταθερότητα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Ιδιαίτερα στις Δυτικές Κυκλάδες όπου είναι ανυπολόγιστο το μέγεθος της ζημίας από την έλλειψη προγραμματισμού. Τα νησιά, υποβιβάζονται ανεπανόρθωτα ως προορισμοί, εκ του γεγονότος αυτού, καθώς δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς ούτε τα δρομολόγια της επόμενης εβδομάδας, και συνεπώς να προγραμματίσει τις διακοπές του.
7. Θέματα σχετικά με την Σύρο. Με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, η Σύρος θα δεχτεί κατά τη θερινή περίοδο τεράστιο πλήγμα α) από την αποδρομολόγηση του πλοίου HighSpeed 5 (με περικοπή του πρωινού και απογευματινού δρομολογίου του από και προς Σύρο – Τήνο – Μύκονο – Πειραιά) και β) από την μεταφορά του απογευματινού δρομολογίου του ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ σε πρωινή ώρα, με αποτέλεσμα τη δυσκολία πρόσβασης επιβατών και οχημάτων, κατά τις απογευματινές ώρες, από Πειραιά προς Σύρο.
Δεδομένου ότι στην ελεύθερη αγορά δεν μπορεί να επιβάλλει κανείς σε μια ιδιωτική εταιρεία τη δρομολόγηση πλοίου σε γραμμή ή οποία έχει αποδειχθεί ζημιογόνος, το Επιμελητήριο Κυκλάδων, προκειμένου να αντισταθμίσει την προδιαγεγραμμένη ζημία που θα υποστεί η πρωτεύουσα του νομού, πρότεινε τα παρακάτω:
- Σύνδεση της Σύρου, μια φορά την εβδομάδα, μέσω του HighSpeed 5 με τη γραμμή Μυκόνου – Παροναξίας – Σαντορίνης – Ηρακλείου.
- Σύνδεση με τη γραμμή από και προς Χίο – Μυτιλήνη – Πειραιά, εκ περιτροπής, από τις εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star.
- Άμεση εξασφάλιση της μεταφοράς φορτηγών από Πειραιά προς Σύρο, στα απογευματινά δρομολόγια, η οποία ικανοποιήθηκε.
- Δρομολόγηση πλοίου σε απογευματινή ώρα της Παρασκευής, όποτε οι ανάγκες είναι αυξημένες – αίτημα που οδεύει προς ικανοποίηση.
- Σύνδεση από Παροναξία προς Πειραιά, δύο φορές την εβδομάδα. Το συγκεκριμένο αίτημα, στηρίχθηκε από τον Δήμαρχο Νάξου.
Μετά από πολύωρες διαβουλεύσεις και με συντονισμό και στήριξη από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, συμφωνήθηκε η πραγματοποίηση συνάντησης στη Σύρο, με εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, προκειμένου να εξετασθούν όλες οι λύσεις που αφορούν την Σύρο.