31 Ιανουαρίου, 2023

Ως «κομβικό εργαλείο βελτίωσης» παρουσιάζει η κ. Κεραμέως την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Με το «καλημέρα σας» του 2023, το Υπουργείο Παιδείας, βάζει σε εφαρμογή το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Όπως διάβασα σε κάποια σελίδα, επιτρέψτε μου να μην αναφέρω πού, η «…αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι μια κίνηση με ουσιαστική, αλλά και συμβολική σημασία», κι άλλα παρόμοια, που πραγματικά μόνο γέλιο προκαλούν.

Δεν είμαι εκπαιδευτικός, ούτε κάποιος ειδικός. Άλλωστε έχομε «πήξει» από ειδικούς που κατά καιρούς έχουν παρόμοιες  «μεταρρυθμιστικές» ιδέες και σε άλλους τομείς. Έχω όμως την άποψή μου γύρω γιατί είμαι μέλος της Ελληνικής κοινωνίας, κι ως ελεύθερος άνθρωπος έχω την άποψή μου.

Η «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» δεν είναι η πρώτη φορά που συζητιέται, ούτε και η πρώτη φορά που μαγειρεύεται.

Το Υπουργείο μάλιστα αναφέρει ότι  «η αξιολόγηση θα εστιάζει σε δύο πεδία:

  1. Το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε
    • Γενική και Ειδική διδακτική
    • Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
  2. Την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει 4τράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

Το όλο θέμα, θα ξεκινήσει με πρώτους να αξιολογούνται οι νεοδιόριστοι, αφού πρώτα έχει περάσει το χρονικό διάστημα των δύο χρόνων της δοκιμαστικής τους υπηρεσίας. Αποτελεί μάλιστα και προϋπόθεση μονιμοποίησής τους κατά το ΥΠΑΙΘ.

Άρα ο χρόνος της δοκιμαστικής υπηρεσίας είναι άλλο ένα λάθος του Υπουργείου.

Πολλά τα ερωτήματα με πρώτο, το ποιος θα αξιολογεί ποιον. Σκέφτομαι δηλαδή, στην περίπτωση του διθέσιου Σχολείου, ο δάσκαλος που θα έχει το ρόλο του διευθυντή ή του προϊσταμένου, θα κληθεί να αξιολογήσει το άλλο. Με αυτόν τον τρόπο όμως κύριοι, δεν δημιουργούνται έριδες και αγχωτικές καταστάσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών που την ίδια ώρα καλούνται να διδάξουν τα παιδιά μας;

Μερικά ακόμη ερωτήματα είναι τα κριτήρια της αξιολόγησης, τι αναμένετε να βγει από τη διαδικασία; Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης πώς αξιοποιούνται και από ποιους; Η αξιολόγηση θα βοηθήσει το εκπαιδευτικό έργο, ή όχι;

Πριν χρόνια υπήρχε η θέση του επιθεωρητή που σωστά «καταργήθηκε» και σήμερα ύστερα από δεν ξέρω πόσα χρόνια το Υπουργείο κάνει κινήσεις και επαναφέρει μια προηγούμενη κατάσταση.

Ο εκπαιδευτικός και ιδιαίτερα ο δάσκαλος, κατά την προσωπική μου άποψη, πρέπει να είναι ελεύθερος από καταπιεστικές τακτικές. Μόνον έτσι μπορεί να προσφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το λειτούργημά του που είναι να μεταδώσει τη γνώση στα παιδιά μας.

Ας μην κοροϊδευόμαστε άλλωστε, η περίφημη «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, σε άλλα αποσκοπεί. Αν θέλει λοιπόν το Υπουργείο να βελτιώσει την εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό σύστημα, άλλα σχέδια πρέπει να εκπονήσει….!!!!

Για το Milos Voice

Θεμιστοκλής Παναγιώτου

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *