5 Οκτωβρίου, 2025

Ειδική Παιδαγωγός στο κέντρο Λογοθεραπείας “Νησίδα Λόγου”

Η διεπιστημονική ομάδα του κέντρου λογοθεραπείας «Νησίδα Λόγου» μεγαλώνει ακόμα περισσότερο. Έχοντας τη τιμή και την ευκαιρία να συνεργαζόμαστε ήδη έναν χρόνο με την κ. Παπαθανασίου, παιδιατρική εργοθεραπεύτρια με πολυετή εμπειρία από το Αιγινήτειο Νοσοκομείο Αθηνών, φέτος το κέντρο πλαισιώνεται και από ειδική παιδαγωγό με την έναρξη ειδικού μαθησιακού προγράμματος. Η ειδική παιδαγωγός είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής Βόλου.

Που απευθύνεται ένας ειδικός παιδαγωγός;

Ο ειδικός παιδαγωγός απευθύνεται σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.  Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες συνδέονται με την επίμονη δυσκολία ενός μαθητή να αναπτύξει ικανότητες που αφορούν την ανάγνωση, την επεξεργασία ενός γραπτού κειμένου, την ορθογραφία και τα μαθηματικά.

Ποιες μπορεί να είναι αυτές οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες;

Δυσκολία Ανάγνωσης/Πιθανή εικόνα παιδιού:

  • Αργός ρυθμός ανάγνωσης, συλλαβισμός, παράλειψη σημείων στίξης και απουσία «χρωματισμού» φωνής.
  • Αντικαταστάσεις γραμμάτων, παραλείψεις/προσθήκες συλλαβών ή λέξεων κατά την αναγνωστική διαδικασία.
  • Επινόηση λέξεων μετά την ανάγνωση της πρώτης συλλαβής.
  • Δυσκολία κατανόησης κειμένου λόγω της αναγνωστικής δυσκολίας.

Δυσκολία ορθογραφίας/Πιθανή εικόνα παιδιού:

  • Επιμονή ορθογραφικών λαθών στο θέμα και στις καταλήξεις λέξεων έπειτα από συστηματική διδαχή αυτών.
  • Παραλείψεις ή προσθήκες γραμμάτων ή συλλαβών μέσα σε λέξεις κατά τη διάρκεια της γραφής.
  • Γραφή προτάσεων χωρίς τη τήρηση διαστημάτων μεταξύ των λέξεων.
  • Απουσία σημείων στίξης.

 Δυσκολία στα μαθηματικά/Πιθανή εικόνα παιδιού:

  • Δυσκολία στην αναγνώριση των μαθηματικών συμβόλων (+, -, x, : ).
  • Δυσκολία στην αντιγραφή αριθμών, στην εκτέλεση πράξεων, δυσκολία στη χρήση «κρατούμενων».
  • Δυσκολία στην εκμάθηση του πολλαπλασιασμού.

Πιθανές συνοδές δυσκολίες παιδιού:

  • Δυσκολία στον χωρικό και χρονικό προσανατολισμό.
  • Δυσκολία στην κατανόηση της αλληλουχίας.
  • Δυσκολία στην οργάνωση της μελέτης και του χρόνου.
  • Δυσκολία στην τήρηση προγράμματος.
  • Έλλειψη ενδιαφέροντος για οτιδήποτε συνδέεται με γραπτό λόγο (π.χ. ανάγνωση βιβλίου).

Συνοψίζοντας,

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται ιδιαίτερα να διαβάσει, παρ’ ότι τα παιδιά της ίδιας χρονολογικής ηλικίας έχουν κατακτήσει αυτή τη δεξιότητα, αν κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη, ακόμα και σε λέξεις πολύ κοινές τις οποίες έχει διδαχτεί συστηματικά, αν δυσκολεύεται σημαντικά να γράψει κάποιο κείμενο, τότε ίσως θα ήταν σκόπιμο να εξετάσετε κατά πόσο το παιδί σας έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία.

Απευθυνθείτε σε κάποιο ειδικό παιδαγωγό και ζητήστε να γίνει διαγνωστική εκτίμηση. Οι ειδικοί θα εκτιμήσουν τον βαθμό δυσκολίας, αν και εφόσον υπάρχει, με σκοπό την διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.

Με εκτίμηση,

Νεγρεπόντη Κατερίνα

Λογοθεραπεύτρια
Μέλος Αναπτυξιακών Γλωσσικών Διαταραχών, ΣΕΛΛΕ
Υπεύθυνη του Κέντρου

 Παπαχρυσοπούλου Ιωάννα

Ειδική Παιδαγωγός-Συνεργάτης του Κέντρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλή