O μηχανικός της Περιφέρειας κ. Πέτρος Ηλιάκης σε μακροσκελή επιστολή του παραθέτει τις απόψεις του για το έργο στα Κατήφορα της Μήλου .Η επιστολή του έχει ως εξής :
“Μετά την μικρή αστοχία που παρουσιάσθηκε στα έργα της διαμόρφωσης του κόμβου στα ¨Κατήφορα¨ και τα ¨σχόλια¨ που ακολούθησαν από την ‘milosvoice’, αισθάνομαι την υποχρέωση να προβώ στις ακόλουθες διευκρινήσεις:
Κατ αρχήν να θυμίσω σε όλους την προηγούμενη κατάσταση στην οποία ήταν ο συγκεκριμένος κόμβος με όλα τα προβλήματα και την επικινδυνότητα του για την κυκλοφορία. Ως υπεύθυνος του Επαρχιακού οδικού δικτύου της Μήλου, εντόπισα το πρόβλημα από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα μου. Με την ουσιαστική και ανιδιοτελή βοήθεια του εκλιπόντος Δημήτρη Νιώρα, εξαίρετου ανθρώπου και έμπειρου Τοπογράφου, αποτυπώθηκε ο χώρος το 1994 και ξεκίνησαν οι προσπάθειες βελτίωσης του κόμβου. Όμως η έλλειψη πόρων και οι τεράστιες ανάγκες του οδικού δικτύου, δεν μας είχαν επιτρέψει εκτέλεση έργων μέχρι προσφάτως.
Το έτος 2003 οι Κυκλάδες (και η Μήλος) υπέστησαν ζημιές από τις καταρρακτώδεις βροχές του Φεβρουαρίου. Βρήκαμε την ευκαιρία και προτείναμε στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ, (που ανέλαβε τις αποκαταστάσεις), την βελτίωση των κόμβων στην Αχιβαδολίμνη, στον Παρασπόρο και στα Κατήφορα (φούρνο Μουράτου). Στην Αχιβαδολίμνη, έγινε όπως είναι σήμερα, υπερβολικά κατά την άποψη μας που μας ανάγκασε να αποζημιώνουμε τους παρόδιους ιδιοκτήτες. Στον Παρασπόρο, με δική μας απαίτηση και επιμονή υιοθετήθηκε η λύση της κυκλικής πορείας (roundabout) που είναι άκρως επιτυχημένη και αποφεύγονται τα τροχαία ατυχήματα, μολονότι θα μπορούσε να γίνει πιο γενναιόδωρα, αφού εξασφαλίσαμε τον χώρο και γίνεται πυκνή διέλευση φορτηγών (σκοπεύουμε να προβούμε σε περαιτέρω βελτιώσεις πέραν εκείνων που ήδη υλοποιήσαμε).
Όσον αφορά στα Κατήφορα, η ΕΟΑΕ πρότεινε δύο λύσεις για την βελτίωση του κόμβου. Η πρώτη, καταλάμβανε την μισή ιδιοκτησία Βιτάλη, χωρίς να εκτιμήσει τις συνέπειες, (αποζημιώσεις, απαλλοτριώσεις, ενστάσεις) για αυτό δεν υιοθετήθηκε. Η δεύτερη, παντελώς άστοχη, καταργούσε την δυνατότητα στροφής από τον Αδάμαντα προς τα Πολλώνια και αντίστροφα, γι αυτό και απορρίφθηκε χωρίς περιστροφές. Έτσι όμως, ο υπόψη κόμβος δεν βελτιώθηκε τότε. Η βελτίωση του αποτελούσε για μας στοίχημα αξιοπιστίας και υποχρέωση προς τους συμπολίτες μας και το νησί μας, έτσι με την πρώτη ευκαιρία, μελετήσαμε την κατάσταση και προβήκαμε στις εργασίες που υλοποιήσαμε, προσφέροντας στην κοινωνία μας ένα κόμβο με σωστό (κατά το δυνατόν) σχεδιασμό, χωρίς να καταστρέφουμε και να πληρώνουμε ιδιοκτησίες, πρακτικό και οικονομικό, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα που η ιδιομορφία του εδάφους και οι κυκλοφοριακές ανάγκες μας παρείχαν.
Αποδεικνύεται όμως περίτρανα, για άλλη μια φορά, ότι κάποιοι από μας χάνουν την ουσία και μηδενίζουν αβασάνιστα οποιαδήποτε προσπάθεια και αποτέλεσμα, μεγιστοποιώντας ένα μικρό πρόβλημα ή αστοχία που προέκυψε, για λόγους που μόνο αυτοί μπορούν να εξηγήσουν.
Επιθυμώ να υπενθυμίσω σε όλους τους φίλους, ότι η Μήλος αποτελείται από ηφαιστειακά πετρώματα, με έξαρση μπεντονιτικών εδαφών. Οι μπεντονίτες, ανήκουν στην οικογένεια των αργιλών, που είναι ουσίες τιξοτροπικές, δηλαδή με την ίδια περιεκτικότητα νερού, όταν βρίσκονται σε ηρεμία στερεοποιούνται και όταν καταπονηθούν ρευστοποιούνται (όπως η πλαστελίνη που είχαμε παιδιά). Για τον λόγο αυτό, η διάνοιξη σκάφης δρόμων στην Μήλο είναι σχετικά εύκολη και οικονομική υπόθεση, όμως απαιτείται μεγάλη δαπάνη για την εξυγίανση της σκάφης και την ενίσχυση του οδοστρώματος. Όποτε το πρόβλημα αυτό υποτιμηθεί, παρουσιάζονται άμεσα προβλήματα, ακόμα και η καταστροφή του ασφαλτοτάπητα.
Επανερχόμενος στην αστοχία και στην φθορά που παρουσιάστηκε τοπικά στο τέλος του κόμβου, εκτιμώ ότι υπήρχε μπεντονιτικό υλικό που διέφυγε της αντίληψης μας, το περιορισμένο πάχος του τάπητα οφείλεται στην προσαρμογή του επιχώματος με τον τάπητα στα κατάντη και οπωσδήποτε σε κατασκευαστική αστοχία, για την οποία είναι υπεύθυνος ο εργολάβος, για αυτό και προβαίνει στην αποκατάσταση της κακοτεχνίας, χωρίς να δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση.
Επίσης διευκρινίζω, ότι:
Η αποκατάσταση του προβλήματος γίνεται από την Περιφερειακή Ενότητα Μήλου και όχι από τον Δήμο Μήλου, όπως άστοχα αναγράφηκε.
Σύντομα θα ολοκληρωθεί και η σήμανση (οριζόντια και κάθετη) του Επαρχιακού δικτύου, άρα και του κόμβου.
Οι σχέσεις μας με τον Δήμο Μήλου είναι άριστες και πασχίζουμε από κοινού για το καλό του νησιού μας σε αγαστή και εποικοδομητική συνεργασία.
Η Υπηρεσία μας δεν έχει την δυνατότητα να επεμβαίνει άμεσα όπου προκύπτει ανάγκη, αν δεν έχουμε έργο σε εξέλιξη, γιατί δεν έχουμε συνεργεία (ανθρώπους και μηχανήματα) όπως ο Δήμος για αυτό και πολλές φορές ζητούμε την αρωγή του.
Ο Δήμος πολλές φορές μας έχει συνδράμει και πολλές φορές έχει προβεί σε επεμβάσεις στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο, επιφέροντας πράγματι φθορές και ανεπαρκείς αποκαταστάσεις.
Τέλος, Εάν και εφ όσον πραγματικά επιθυμείτε το καλό της Μήλου και θέλετε να επιδεικνύετε άκρα αυστηρότητα, καλό θα ήταν να επισημαίνετε όλους τους καταπατητές των δρόμων, που πιστέψτε με είναι πάρα πολλοί, ιδιαίτερα των Επαρχιακών που είναι πρωτεύουσας σημασίας και να τους ανακαλείτε στην τάξη, γιατί εμείς έχουμε εξαντλήσει προ πολλού την υπομονή μας.
Το τροχαίο που συνέβη πρόσφατα, δεν έγινε στον κόμβο αυτό, αλλά αρκετά παραπάνω προς την Πλάκα.
Αυτό που ζητούμε από τους συμπολίτες μας είναι συγγνώμη για την ό,ποια ταλαιπωρία τους δημιούργησε το ¨μερεμέτι¨ στον κόμβο και τους ευχαριστούμε για την κατανόηση.
Αυτό που ζητούμε από τους Δημοσιογράφους μας, είναι καλοπροαίρετη και αντικειμενική κριτική και αρωγή στο έργο μας για την πρόοδο του τόπου μας. Δεν επιδιώκουμε ούτε εύσημα, ούτε κολακείες. Κριτής μας είναι ολόκληρη η Κοινωνία.
Με εκτίμηση
ΠΕΤΡΟΣ ΗΛΙΑΚΗΣ”
Milos Voice : Ο κ. Ηλιάκης παραδέχεται τις ευθύνες αυτού και της υπηρεσίας του για τις κακοτεχνίες που διαπιστώθηκαν στο έργο. Το Milos Voice παρατηρεί ότι αποστολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η αποκάλυψη και η επισήμανση σφαλμάτων και κακοτεχνιών που πολλές φορές απειλούν το δημόσιο συμφέρον.
Ενημέρωση με άποψη έγκυρα και έγκαιρα. Καθημερινά ειδήσεις, αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για Μήλο, Κίμωλο και τα νησιά των Κυκλάδων