“Νησίδα Λόγου” – Συνεργασία με παιδιατρική εργοθεραπεύτρια

Η λογοθεραπεύτρια Νεγρεπόντη Κατερίνα που διατηρεί πλέον μόνιμα το ιδιωτικό της γραφείο «Νησίδα Λόγου»  στις Πλάκες Μήλου, με χαρά ανακοινώνει τη συνεργασία της με την παιδιατρική εργοθεραπεύτρια κυρία Παπαθανασίου Αλεξάνδρα.

Η συνεργασία αυτή είναι αποτέλεσμα της αναγκαιότητας που προκύπτει για την ολοκληρωμένη παρέμβαση σε πολλά παιδιά καθώς η παιδιατρική εργοθεραπεία είναι μία υπηρεσία υγείας που δεν υπάρχει στο νησί.

 Σκοπός της συνεργασίας αυτής είναι η έγκαιρη αξιολόγηση και οργάνωση ενός κατάλληλου θεραπευτικού προγράμματος, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες του παιδιού.

Επί του παρόντος, εξαιτίας των ειδικών συνθηκών της πανδημίας έχει αναπτυχθεί και υποστηριχθεί από τους περισσότερους επιστήμονες, η εργοθεραπεία μέσω τηλεδιάσκεψης.

Στόχος αυτού είναι η έναρξη της εργοθεραπευτικής παρέμβασης και η δημιουργία ενός θεραπευτικού προγράμματος στο σπίτι του παιδιού, με τη βοήθεια του γονέα ο οποίος παίρνει τον ρόλο του συν-θεραπευτή.

Η συμμετοχή του γονέα ή/και φροντιστή με τη βοήθεια του εργοθεραπευτή είναι απαραίτητη και αποτελεί σημαντικό κριτήριο για τη βελτίωση των δυσκολιών του παιδιού.

Η δομή της θεραπευτικής διαδικασίας θα περιλαμβάνει:

  • τη συστηματική παρακολούθηση του παιδιού.
  • την καθοδήγηση των γονέων μέσω της συμβουλευτικής.
  • την παροχή συγκεκριμένων, ειδικών εργαλείων που θα παρέχονται από τον χώρο μας.

Παρακάτω, αναφέρεται το πότε ένα παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής παρέμβασης (σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών) καθώς και ένα σύντομο βιογραφικό της κυρίας Παπαθανασίου.

Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, ένα παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής αξιολόγησης όταν παρουσιάζει τουλάχιστον τρεις από τις παρακάτω δυσκολίες .

Δυσκολίες στην φροντίδα του εαυτού (αυτοφροντίδα)

  • Δεν του αρέσει το νερό
  • Δυσανασχετεί όταν χρειάζεται να κόψει τα νύχια ή τα μαλλιά.
  • Δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του.
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί (δυσκολία ένδυσης, απόδυσης, χρήση τουαλέτας).
  • Δυσκολία αυτόνομης σίτισης.
  • Παρουσιάζει ελαττωμένο μυϊκό τόνο (μοιάζει αδύναμο).

Δυσκολίες στο σχολείο

  • Δεν του αρέσει η ζωγραφική.
  • Παρουσιάζει εύκολη κόπωση κατά τη διάρκεια σχολικών εργασιών (π.χ. γραφή).
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς (καθρεφτισμός), δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων όταν γράφει.
  • Ο γραφικός χαρακτήρας του γραπτού κειμένου δεν είναι ευανάγνωστος.
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει οδηγίες.
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει τους ρυθμούς της τάξης.
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε όριο γραμμών, να φτιάξει παζλ, να κόψει με το ψαλίδι.

Δυσκολίες κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού (ελεύθερος χρόνος)

  • Δεν του αρέσει να εμπλέκεται σε κινητικές δραστηριότητες.
  • Δυσκολεύεται να κάνει κούνια και να παίξει στη παιδική χαρά.
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
  • Παρουσιάζει υπερκινητικότητα ή αντίθετα είναι πολύ ήσυχος (απόσυρση).
  • Χρειάζονται πολλές επαναλήψεις για να κατακτήσει μία δεξιότητα.
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει τη θέση του σώματός του στον χώρο (χτυπάει εύκολα).
  • Παρουσιάζει κινητική αδεξιότητα (π.χ. πέφτει εύκολα κάτω ή τρακάρει πάνω σε άλλους ή έπιπλα).
  • Παρουσιάζει χαμηλή αυτοπεποίθηση.
  • Δυσκολεύεται να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας, παίζει με μεγαλύτερα ή μικρότερα παιδιά.

Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής

  • Δεν του αρέσει να το παίρνουν αγκαλιά.
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, αγγίγματα.
  • Παρουσιάζει δυσκολία με την ρουτίνα του ύπνου.
  • Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση ανάπτυξης ομιλίας και λόγου.
Ακολουθεί ένα συνοπτικό βιογραφικό σημείωμα της παιδιατρικής εργοθεραπεύτριας, κυρίας Παπαθανασίου Αλεξάνδρας.

Η κυρία Παπαθανασίου Αλεξάνδρα είναι απόφοιτος του τμήματος εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η ίδια, εργάζεται ως παιδιατρική εργοθεραπεύτρια σε κέντρα ειδικών θεραπειών του Πειραιά και της Αθήνας. Πραγματοποιεί αξιολογήσεις και θεραπευτικές παρεμβάσεις για παιδιά και εφήβους.

Από το 2010  έως το 2017 ήταν επιστημονικός συνεργάτης στην Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο πλαίσιο αυτό, ασχολήθηκε με την αξιολόγηση παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας με ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές και δυσκολίες σχολικών ικανοτήτων. Επιπρόσθετα, ήταν υπεύθυνη οργάνωσης ομαδικών παρεμβάσεων σε παιδιά με γραφο-κινητικές δυσκολίες.

Στα πλαίσια εξέλιξης των γνώσεων της έχει παρακολουθήσει ποικίλα μετεκπαιδευτικά σεμινάρια και ημερίδες. Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένα από αυτά:

  • TEACCH Autism Program (πρόγραμμα δομημένης εκπαίδευσης για άτομα στο φάσμα του αυτισμού).
  • Νευρο-επιστήμες στην Ψυχανάλυση: εξάρτηση από οθόνη.
  • Αισθητηριακή Αμυντικότητα: μία περιεκτική θεραπευτική προσέγγιση.
  • Ψυχανάλυση και επιστήμες: το παράδειγμα του αυτισμού.
  • Το άτομο με σύνδρομο Asperger στην νεανική και εφηβική ηλικία.
  • Εκπαίδευση στη θεωρία, αξιολόγηση και παρέμβαση της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης.
  • Παιχνίδι για όλους: η δύναμη του παιχνιδιού στην καθημερινή ζωή.
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση στις Ειδικές Αναπτυξιακές Διαταραχές λόγου και κινητικού συντονισμού» συνολική διάρκεια 320 ώρες της Υπηρεσίας Παίδων και Εφήβου του κέντρου κοινοτικής ψυχικής υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής.

Αναφορικά με την επιστημονική της πορεία στον χώρο της εργοθεραπείας συμμετείχε στην συγγραφική, συλλογική έκδοση: «Η συμβολή της Εργοθεραπείας στην Ψυχιατρική Εκπαιδευτική» (Εκδόσεις Παριζιάνος, 2016).

Παράλληλα, συμμετείχε ως ομιλήτρια στο 8ο Πανελλήνιο Παιδοψυχιατρικό Συνέδριο παρουσιάζοντας ένα «πρόγραμμα αξιολόγησης και αποκατάστασης γραφοκινητικών δεξιοτήτων».

Η κυρία Παπαθανασίου είναι Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών (Σ.Ε.Ε).

  Για περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με την εργοθεραπεία μέσω τηλεδιάσκεψης μπορείτε να καλέσετε στο 697.995.3800

 Η υπεύθυνη

Νεγρεπόντη Κατερίνα – Λογοθεραπεύτρια

 

 

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ