Παράταση στον διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές

Εντείνεται η αγωνία για τον διαγωνισμό των άγονων αεροπορικών γραμμών, καθώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έδωσε και 2η παράταση στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Ο αρχικός διαγωνισμός αφορούσε 28 γραμμές, αλλά για 10 από αυτές εκδηλώθηκε η πρόθεση διεξαγωγής τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισα, οπότε αποχαρακτηρίστηκαν.

Συγκεκριμένα, στις 4 Αυγούστου εκδηλώθηκε από αερομεταφορείς, με την κατάθεση σχετικού φακέλου, η πρόθεση διεξαγωγής 10 γραμμών για την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027 χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα.

Οι γραμμές αυτές είναι οι εξής: Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος.

Ο κατάλογος των άγονων γραμμών

Εάν δεν σημειωθούν ολικές ανατροπές, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 18 γραμμές, οι οποίες θα ανατεθούν, επίσης, για 4 χρόνια και συγκεκριμένα από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027.

Οι 18 άγονες γραμμές είναι οι ακόλουθες: Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια.

Οι διαφορές σε σχέση με τους προηγούμενους διαγωνισμούς (2016 – 2017) είναι οι εξής: Στην άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα προστέθηκαν τα Κύθηρα και στην άγονη γραμμή Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία προστέθηκε η Σητεία.

Η τελευταία ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τις 18 άγονες γραμμές είχε οριστεί για σήμερα, 5 Οκτωβρίου, αλλά η ΑΠΑ έδωσε νέα παράταση για τις 13 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την αεροπορική αγορά, η μετάθεση της ημερομηνίας αποφασίστηκε, έπειτα από προσφυγή της SKY express και των αποφάσεων που ακολούθησαν της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, τις οποίες θα αναλύσει και εξετάσει η ανεξάρτητη Αρχή.

Γενικότερα, είναι η πρώτη φορά που το σύνολο των άγονων γραμμών προκηρύσσεται ταυτοχρόνως, κάτι το οποίο κατέστη δυνατό έπειτα από τις συνεχείς παρατάσεις που δόθηκαν, λόγω της πανδημίας.

Σήμερα, η πλειονότητα των άγονων γραμμών διεξάγεται από την SKY express, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιωάννη Γρύλου και την Olympic Air, θυγατρική της AEGEAN, οι οποίες αναμένεται να συμμετάσχουν στον νέο διαγωνισμό.

capital.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ