4 Φεβρουαρίου, 2023

Μανούσος Δρούγκας ένας μάστορας του γραπτού και προφορικού λόγου

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΔΑΣΚΑΛΟ

Θαρρώ υπάρχουνε δυο λογιών δάσκαλοι. Οι παιδαγωγοί κι οι επαγγελματίες.
Οι πρώτοι γεννιούνται, οι δεύτεροι γίνονται.
Προικισμένοι με το ταλέντο της επικοινωνίας, της μεταδοτικότητας, της ανθρωπιάς και κυρίως της ενσυναίσθησης οι πρώτοι, κερδίζουν την αγάπη και το σεβασμό των μαθητών τους. Οι άλλοι «επαίρονται» – ενδεχομένως και ορθά – ότι συμβάλλουν με το έργο τους στην δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τους μαθητές τους.
Όλοι εμείς που περάσαμε από τα μαθητικά θρανία, άλλος πολλά κι άλλος λίγα χρόνια, βάζουμε στην καρδιά μας τους παιδαγωγούς κι ευγνωμονούμε τους επαγγελματίες, τους επιστήμονες δασκάλους.
Ο Μανούσος ο Δρούγκας ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Και γράφω ανήκει γιατί τέτοιοι παιδαγωγοί δε φεύγουν ποτέ από τη συνείδηση εκείνων που είχαν την τύχη να τους συναναστραφούν, είτε ως φίλοι είτε ως συγγενείς είτε ως μαθητές.
Σε εποχές που το κλίμα στα σχολειά ήταν τελείως διαφορετικό από το σημερινό, όπου ο καθηγητής περιχαρακωνόταν στην «αυθεντία της έδρας του» και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου δεν άφηνε πολλά περιθώρια ελιγμών στη συμπεριφορά του δασκάλου απέναντι στους μαθητές του, ο Μανούσος ο Δρούγκας στο τότε εξατάξιο Γυμνάσιο Μήλου, κατάφερνε δίχως μεγάλο κόπο είναι η αλήθεια, να μας αφαιρεί το άγχος και την πίεση της καθημερινής διδασκαλίας και των εξετάσεων.
Και Γυμνασιάρχης τότε ήταν ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο της μηλέικης εκπαίδευσης. Ο Γιώργος ο Καμακάρης. Επαγγελματίας δάσκαλος τούτος.
Δασκάλους σαν τον Μανούσο τους έχουμε ανάγκη πάντα. Δεν ανήκουν σε μια ορισμένη εποχή. Ανήκουν σε όλους εμάς που χαιρόμασταν να τον ακούμε να μπλέκει στο μάθημα για τους μιγαδικούς, ιστορίες του Βάσου της Βαπόρας, στο Θεώρημα του Θαλή εικόνες από τις Ακραδιές και το Φουρκουβούνι, στις γεωμετρικές προόδους, περιγραφές για χαρακτηριστικούς τύπους της μηλέικης κοινωνίας. Με το λόγο να ρέει παραστατικά, εύηχα και ζωντανά απ’ το στόμα του.
Γιατί ήταν και μάστορας του λόγου ο Μανούσος. Προφορικού και γραπτού.
Τέτοιοι δάσκαλοι ανήκουν και στις επόμενες γενιές των μαθητών και των παιδαγωγών – δασκάλων τούτου του νησιού.
Θα κλείσω τη μικρή μου αναφορά στον καθηγητή Μανούσο Δρούγκα, εξομολογούμενος ένα πικρό ερώτημα που σφίγγει το λαιμό μου και το κουβαλώ ενοχλητικά, κάθε φορά που αποχαιρετώ τέτοιους ξεχωριστούς ανθρώπους του νησιού μας, όπως ψες το απόγευμα θωρώντας το λιόγερμα απ’ τα σκαλιά της Κορφιάτισσας.
Γιατί δε βρήκα ποτέ το κουράγιο να του πω αυτά που σκεφτόμουν, όσο ήτανε μαζί μας;
Ένας μαθητής του Μανούσου του Δρούγκα κι αργότερα συνάδελφός του.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *