Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΥΠΑ, το τελικό κόστος θα διαμορφωθεί αφού ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις άγονες, καθώς για δέκα από τις 20 συνολικά γραμμές δόθηκε πρόσφατα προσωρινά το πτητικό έργο μέσω μιας διαγωνιστικής διαδικασίας ή απευθείας διαπραγμάτευσης διάρκειας έξι μηνών (από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 31η Μαρτίου 2017). Ο λόγος είναι γιατί είτε είχαν λάθη τα δικαιολογητικά τους είτε γιατί για κάποιους προορισμούς δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον. Μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου θα διενεργηθεί νέος διαγωνισμός που θα καθορίσει τους αερομεταφορείς που θα διαχειριστούν τα δρομολόγια αυτά από 1η Απριλίου 2017 έως 31η Μαρτίου 2021. Οι γραμμές αυτές είναι: Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος και Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Σητεία. Από αυτά η Sky Express αναλαμβάνει έξι δρομολόγια και τέσσερα η Olympic Air. Τέλος για το Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά επειδή δεν υποβλήθηκε προσφορά τροποποιήθηκε η υπάρχουσα σύμβαση με την Astra Airlines μέχρι τον Αύγουστο του 2018.
Η μάχη των εταιρειών
Η κατανομή των νέων δρομολογίων φανερώνει ότι η μάχη μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών αναμένεται να είναι σφοδρή τους επόμενους μήνες. «Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άγονες από την καλοκαιρινή περίοδο του 2017 η Olympic Air και μέσω αυτής το δίκτυο της Aegean θα συνεχίσει να έχει παρουσία σε 15 τουλάχιστον γραμμές, είτε σε αποκλειστικότητα είτε παράλληλα με άλλες εταιρείες», αναφέρει η εταιρεία. Ωστόσο ο ανταγωνισμός μεταξύ Aegean Airlines-Olympic Air, Sky Express και Astra θα φουντώσει, με τους μικρούς της αγοράς να επεκτείνουν τα δρομολόγια και να διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κρητικών συμφερόντων Sky Express, που έχει μπει δυναμικά στην εξυπηρέτηση αεροπορικών συνδέσεων. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου ξεκίνησε δρομολόγια σε νέους προορισμούς: από Αθήνα σε Πάρο, Σκιάθο, Ζάκυνθο, Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο, Χίο και από Θεσσαλονίκη σε Χίο, Σάμο με ναύλο από 37 ευρώ. Επίσης, στις συνδέσεις της προστέθηκαν και πτήσεις από Αθήνα προς Σύρο και Αστυπάλαια και το δρομολόγιο Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος. Η εταιρεία βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με την Αstra, που αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, και την αιτία της καθυστέρησης για την καταβολή από την ΥΠΑ της επιδότησης συνολικού ύψους περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για την περίοδο από 1η Μαΐου 2015 έως σήμερα.
Το ίδιο με το να πας Νέα Υόρκη
Το υψηλό κόστος των άγονων γραμμών έχει επικρίνει σφοδρά από τη Βουλή και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, υποστηρίζοντας ότι τα χρήματα που έδινε ο Ελληνας φορολογούμενος μέχρι σήμερα ήταν περισσότερα από το να πάει στη Νέα Υόρκη. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα είχε αναφερθεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, που κόστιζε σε ετήσια βάση 1.350.000 ευρώ στο κράτος, το Άκτιο – Σητεία όπου το οικονομικό αντιστάθμισμα ήταν 547,83 ευρώ για 358 χιλιόμετρα πτήσης αν ά εισιτήριο και το Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 419 ευρώ για 156 χιλιόμετρα πτήσης.
Η ΥΠΑ προχώρησε στο νέο χάρτη των άγονων γραμμών με κριτήρια την εποχικότητα, την επιβατική κίνηση, αλλά και έναν συνδυασμό στοιχείων όπως χιλιομετρική απόσταση, τεχνικά χαρακτηριστικά του διαδρόμου απογείωσης, πληθυσμιακά και οικονομικά χαρακτηριστικά του τόπου προορισμού, λόγοι εθνικής σημασίας, ιδιοκτησιακό καθεστώς αεροδρομίων κ.ά.
Πηγή ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της Μαριάννας Τζάννε
Ενημέρωση με άποψη έγκυρα και έγκαιρα. Καθημερινά ειδήσεις, αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για Μήλο, Κίμωλο και τα νησιά των Κυκλάδων