14 Ιουλίου, 2024

Ε. Βαμβακάρης: 40 χρόνια πίσω η ακτοπλοΐα στις Δ. Κυκλάδες

Αγαπητέ Υπουργέ,

Νιώθω την ανάγκη να σας εκφράσω ΤΗΝ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΜΟΥ αλλά και των χιλιάδων συμπατριωτών μου για την ΑΠΑΡΑΔΕKΤΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΔΥΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ. Αυτό που συμβαίνει σήμερα, δεν είχε συμβεί ούτε πριν 40 χρόνια.

Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, ένα Kράτος μέλος της Ε.Ε. να παρουσιάζει τέτοια εικόνα που ίσως βλέπουμε μόνο  ΣΕ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΧΩΡΑ.

Οι Νησιώτες των Δυτικών Κυκλάδων έχουν ΥΠΟΒΙΒΑΣΤΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (Δύο δρομολόγια  την εβδομάδα) και με πλοία τα οποία έχουν ναυπηγηθεί ΠΡΙΝ 40 ΧΡΟΝΙΑ!!!

Θυμάμαι στα νεανικά μου χρόνια ότι το δρομολόγιο ΜΗΛΟΣ-ΣΕΡΙΦΟΣ-ΚΥΘΝΟΣ διαρκούσε 7 ώρες, ενώ σήμερα το ίδιο δρομολόγιο διαρκεί 8 ½  -9 ώρες. ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ .

Κάθε φορά που λήγει το τετράμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης, οι εφοπλιστές ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΤΑ ΤΑΧΥΠΛΟΑ και με δεδομένες τις περικοπές και των συμβατικών πλοίων ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ.

Σας παρακαλώ λοιπόν, να βάλετε στην ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ πλοία Α’ κατηγορίας τα οποία ταξιδεύουν με 20 μίλια και όχι πλοία που ταξιδεύουν με 15 μίλια.

Ειδικά για την Μήλο, είμαι βαθειά πεπεισμένος ότι θα λυνόταν το πρόβλημα, αν βάζατε πλοία ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΤΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ. Αυτά τα πλοία περνούν λίγα μίλια έξω από το λιμάνι της Μήλου και η καθυστέρηση τους θα ήταν μικρή και ασήμαντη.

Πριν από πέντε χρόνια έτυχε να ταξιδεύω για την Μήλο σε Έκτακτο Δρομολόγιο που πραγματοποίησε ένα από αυτά τα πλοία των Κριτικών Γραμμών και το ταξίδι διήρκησε ΜΟΝΟ 3 ΩΡΕΣ,  όταν τα ταχύπλοα που έρχονται για την θερινή περίοδο και ΜΟΝΟ, εκτελούν το δρομολόγιο σε 4 ½  ώρες.

Επίσης, μεγάλη είναι και η διαφορά στην τιμή του εισιτηρίου. Το ένα στοιχίζει ΜΟΝΟ 15 ΕΥΡΩ ενώ το άλλο 55 ΕΥΡΩ!!!

Κύριε Υπουργέ,

Στο παρελθόν, είχαμε συνεργαστεί σε θέματα που αφορούν ΤΗΝ ΑΛΙΕΙΑ και είχατε δείξει ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.

Πιστεύω ότι με τον ίδιο ζήλο θα ασχοληθείτε και με αυτό το θέμα , το οποίο μάλιστα είναι ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΗΣΙΩΤΕΣ.

Ελπίζω ότι  δεν θα με ΔΙΑΨΕΥΣΕΤΕ.

Σας έδωσα τη λύση, τώρα από σας χρειάζεται ΜΟΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ. 

Θα διαπιστώσατε και εσείς, ότι η συγκεκριμένη γραμμή είναι Η ΠΟΙΟ ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ  σε σύγκριση με τις υπόλοιπες γραμμές των Κυκλάδων. Όλες οι υπόλοιπες έχουν πλοία Α’  κατηγορίας ενώ εμείς διαθέτουμε πλοία Γ’  κατηγορίας. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΚΛΑΔΙΤΕΣ ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΤΟΣΟ  ΑΠΛΗ ΛΥΣΗ!!!

Για οποιαδήποτε ενέργειά σας, παρακαλώ νε με ενημερώσετε.

Φιλικά,

Για το ίδιο θέμα ο κ. Βαμβακάρης επικοινώνησε και με άλλους Αρμόδιους Φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας, μεταξύ των οποίων ήταν ο κ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, σύμβουλος του Υπουργού, Αρμόδιος για τα θέματα των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ο κ. Κρητικός ενημέρωσε τον κ. Βαμβακάρη ότι δεν είναι θέμα Υπουργού αλλά Εφοπλιστών. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι έχουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και δεν έχουν κέρδη.  Άρα, πλοία Α’ κατηγορίας δεν μπορεί να δρομολογήσει το Υπουργείο σε αυτή τη γραμμή.

Απαντώντας με καυστικό ύφος στον σύμβουλο του Υπουργού,  ο κ. Βαμβακάρης του ανέφερε ότι αν είχαν ζημιές οι εφοπλιστές θα είχαν πουλήσει τα πλοία τους.

Θα έπρεπε λοιπόν το Υπουργείο να επιβάλλει, ιδιαίτερα σε αυτούς που έχουν τα καλύτερα φιλέτα των γραμμών, έστω και μία φορά την εβδομάδα να καλύπτουν τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων τουλάχιστον τους χειμερινούς μήνες.

Επίσης, θα έπρεπε ο Υπουργός να συνεργαστεί και με την Αρμόδια Επίτροπο της Ε.Ε. κ. Μαρία Δαμανάκη για το θέμα αυτό και αν οι Έλληνες εφοπλιστές ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ, να ζητήσει πλοία χωρών της Ε.Ε.

Εφ’ όσον θέλουμε να είμαστε μέλη της Ε.Ε, θα πρέπει να είμαστε Ευρωπαϊκό Κράτος ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ.

Θεωρώ προσβλητικό και προκλητικό για τον οποιοδήποτε Υπουργό να στηρίζεται μόνο στις αποφάσεις των εφοπλιστών.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλή