N. Συρμαλένιος: Αποτυχία του μοντέλου ακτοπλοΐας

Για αποτυχία του μοντέλου της ακτοπλοΐας κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπεύθυνος της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος για θέματα ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι η η διαφαινόμενη κατάληξη της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊών Συγκοινωνιών επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τους φόβους για περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο.

“Μιλάμε για 2 δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 3, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με την Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνο η Καβάλα) και αποκλεισμό των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά”, δηλώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι προτάσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών

Σημειώνεται ότι σήμερα αναμένεται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να καταθέσουν τις προτάσεις τους στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και στη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για την κάλυψη των γραμμών του βορειοανατολικού Αιγαίου για τρεις μήνες, μετά την έκπτωση από δύο άγονες γραμμές της ΝΕΛκαι της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που έγινε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Οι προτάσεις αυτές αφού εξεταστούν από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο ίδιος με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, αναμένεται να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση. Έπειτα το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό για την κάλυψη των γραμμών.

Τα δρομολόγια

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ η πρώτη αφορά την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.

Η δεύτερη πρόταση αφορά την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος(Βαθύ) και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας, με υποχρέωση σύνδεσης από τον ανάδοχο των Ψαρών με τη Χίο μία φορά την εβδομάδα σε προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.

SHARE