Διάκριση για την νεαρή πιανίστρια Σταυρούλα Καμακάρη

Ιδιαίτερη τιμή για το νησί μας αποτελεί η διάκριση στο χώρο της μουσικής ενός παιδιού που έκανε τα πρώτα του βήματα στη μουσική  σε μικρή ηλικία, που ξεκίνησε από τη Μουσική Ομάδα Μήλου. Πρόκειται για την Σταυρούλα  Καμακάρη του Χρήστου και της Όλγας η οποία κέρδισε το πρώτο βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό πιάνου που διοργάνωσε το περιοδικό Art & Art Magazine. Επίσης από τις αρχές του έτους αρθρογραφεί για το συγκεκριμένο περιοδικό με κείμενα σχετικά με την μουσική. Στο τελευταίο τεύχος δημοσιεύτηκε το άρθρο της με τίτλο “Διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision”.

Άρθρο της Σταυρούλας Καμακάρη, 1ο Βραβείο Πιάνου στον διαγωνισμό ART & ART MAGAZINE 2018

Διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision…Η πανήγυρης της Ευρώπης

“Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision πλησιάζει. Όλες οι χώρες της Ευρώπης ενώνονται κάτω από την ίδια μουσική σκηνή διατρανώνοντας το μήνυμα της ευρωπαϊκής πολιτισμικής ευημερίας. Εκατομμύρια  ευρωπαίοι διαγωνιζόμενοι και μη, ανταλλάσσουν μουσικές απόψεις και πολιτισμικά στοιχεία, ενώ σταδιακά προκύπτει μια Ευρώπη απαλλαγμένη από Εθνικές και κοινωνικές διακρίσεις. Έτσι τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι.   Δυστυχώς όμως, τα τελευταία χρόνια  ο θεσμός της Eurovision υπόκειται σε φθορά -κυρίως στο μουσικό τομέα- γεγονός που προβληματίζει τη γηραιά ήπειρο.

Αρχικά, επικρατεί μαζική προτίμηση για την εικόνα, την άρτια οπτική παρουσίαση, το “φαίνεσθαι” με λίγα λόγια. Ο σύγχρονος άνθρωπος-καταναλωτής επιθυμεί κάθε χρόνο την καινοτόμα συμμετοχή που θα αλλάξει το κατεστημένο και θα φέρει νέα μόδα στην κοινωνική ζωή. Αποτέλεσμα αυτής της νοοτροπίας είναι να μη δίνεται η πρέπουσα σημασία στο τραγούδι και στη στιχουργική, αντίθετα επενδύονται πολλά χρήματα στην προετοιμασία και στη σκηνοθεσία της συμμετοχής. Δυστυχώς τα τραγούδια της Eurovision στην εποχή του υπερ-καταναλωτισμού και της φθοράς των αξιών, χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, επιπολαιότητα ενώ σπάνια προβάλλουν τα πολιτιστικά στοιχεία της χώρας που αντιπροσωπεύουν. Να μια απόδειξη ότι ο Ευρωπαίος πολίτης δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στον υλικό ευδαιμονισμό έναντι του πνευματικού.

Έπειτα η ενορχήστρωση των τραγουδιών του διαγωνισμού αποτελεί έναν από τους αμιγείς λόγους που οδήγησαν το θεσμό αυτό σε παρακμή. Ζούμε σε μια εποχή που συνδέεται άρρηκτα με την τεχνολογία. Οι υπολογιστές προσφέρουν πολλές δυνατότητες προκειμένου να κάνουν μια ενορχήστρωση περισσότερο ευφάνταστη, οικονομικότερη και συνυφασμένη πάντα με τις προτιμήσεις του ευρωπαϊκού λαού. Επομένως τα τελευταία χρόνια το ορχηστρικό μέρος λειτουργεί μέσω υπολογιστή, ακυρώνοντας έτσι τη «ζωντανή εκτέλεση». Ανεπαίσθητα πολύ οργανοπαίκτες χάνουν την ευκαιρία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους στη διεθνή σκηνή αν και ένας από τους  στόχους του διαγωνισμού είναι να αναδείξει μουσικές προσωπικότητες που θα ανορθώσουν το πολιτισμικό επίπεδο της Ευρώπης. Αξίζει να σημειωθεί τέλος,  ότι η μουσική από τα ηλεκτρονικά μέσα, όσο επεξεργασμένη και να είναι δύσκολα θα αγγίξει την τελειότητα και την αυθεντικότητα έτσι όπως την εκφράζουν τα μουσικά όργανα.

Μήπως τελικά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν προβάλει πλέον την πραγματική  πολιτισμική εξέλιξη της Ευρώπης;

Παρόλο που διαθέτουμε τις δυνατότητες για ένα αξιόλογο μουσικό έργο, εντούτοις εστιάζουμε στην εικόνα και επιδιώκουμε την πρόχειρη μουσική. Κρίνεται απαραίτητο για τους νέους να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό της χώρας τους και να τον αναδεικνύουν στο διεθνή κοινό. Η Ευρώπη έχει ανάγκη την καινοτομία στη μουσική και όχι την αναπαραγωγή των καταναλωτικών προτύπων.

Άραγε θα ξαναδούμε στις οθόνες μας ένδοξες στιγμές όπως αυτή του Johnny Logan το 1987;”

SHARE