Κυκλάδες – Κρήτη: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά πέντε (!!!) δρομολόγια την ημέρα

«Μήλον της Έριδος» για τις πλοιοκτήτριες  εταιρείες της χώρας αποτελεί το λιμάνι του Ηρακλείου ενόψει της επόμενης τουριστικής σεζόν. Τα μηνύματα για αύξηση του τουρισμού στην Κρήτη έκαναν τις εταιρείες αυτές να δείξουν ένα πρωτοφανές ενδιαφέρον για σύνδεση της πόλης με νησιά των Κυκλάδων, είτε με ταχύπλοα σκάφη είτε με συμβατικά επιβατηγά οχηματαγωγά.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν πολλά αιτήματα ώστε να δοθεί η σχετική άδεια για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια προς τις Κυκλάδες ακόμα και από τις 31 του τρέχοντος μήνα και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου του 2018. Και βέβαια επιβεβαιώνονται μέσα από τα θέματα που θα συζητηθούν στο αυριανό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που θα δώσει και το πρώτο στίγμα για τη νέα τουριστική περίοδο

Πέρα από τα δύο δρομολογημένα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς – Ηράκλειο και το πλοίο που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς -Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος και Κάρπαθος έχουν υποβάλει αίτημα να μπουν στη γραμμή των Κυκλάδων μέχρι τα τέλη του 2018 τρία ταχύπλοα καταμαράν αλλά και δύο συμβατικά οχηματαγωγά πλοία άνω των 100 μέτρων μήκους.

Τρία ταχύπλοα και δύο συμβατικά 

Τα τρία ταχύπλοα καταμαράν που θα εκτελούν το δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη – Πάρος – Νάξος – Μύκονος και επιστροφή στο Ηράκλειο είναι το «High Speed 7», το «Champion» και το «Sifnos Jet».

Το εντυπωσιακό είναι ότι για πρώτη φορά δύο συμβατικά πλοία έχουν αιτηθεί να μπουν στη γραμμή των Κυκλάδων, αφού η σύνδεση αυτή γινόταν μέχρι πρότινος με ταχύπλοα.  Το πρώτο (πρόκειται για το «Super Ferry»)  ζητά να κάνει το δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη – Πάρος – Μύκονος – Ραφήνα και το δεύτερο (πρόκειται για το «Aqua Blue») το δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη – Νάξος – Μύκονος και επιστροφή στο Ηράκλειο.

Τα αιτήματα έχουν υποβληθεί εδώ και ημέρες- το τελευταίο στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας- στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και έχουν ενημερωθεί τόσο ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου όσο και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αλλά και οι ανταγωνίστριες εταιρείες που έχουν ζητήσει να δραστηριοποιηθούν.

Το μεγάλο ερώτημα πάντως είναι εάν θα υλοποιηθούν τα αιτήματα αυτά από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, οι οποίες φαίνεται να «ζυγίζουν» όλα τα δεδομένα και τους παράγοντες που υπάρχουν προκειμένου να έχουν επιτυχημένη στόχευση του κατάλληλου δρομολογιακού δικτύου.

Αναζητούνται οι λύσεις 
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης, ήδη έχει ξεκινήσει η συνεργασία για το θέμα ανάμεσα στον ΟΛΗ και το ΚΛΗ ώστε να εξευρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις για ασφαλή αγκυροβόλια και την  εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού χωρίς προβλήματα από την ταυτόχρονη παραμονή των πλοίων στο λιμάνι.

Βέβαια, τις επόμενες ημέρες θα ξεκαθαρίσει το τοπίο, ενώ δεν αποκλείεται, όπως τονίζουν καλά ενημερωμένες πηγές, «να πρόκειται για τεχνάσματα και τακτικές στο πλαίσιο του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιριών που δεν αποκλείεται να υπαναχωρήσουν και να αποσύρουν τα σχετικά αιτήματα».

Ο πρόεδρος του ΟΛΗ κ. Α. Φιλιππής επιβεβαίωσε τις πληροφορίες και δήλωσε: «Όπως είναι φυσικό μάς ενδιαφέρουν οι σκέψεις και τα αιτήματα των εταιρειών που θέλουν και επιλέγουν το λιμάνι του Ηρακλείου. Έχουμε κάποια πληροφόρηση και έχουμε όλες τις δυνατότητες για να έχουμε ένα θετικό αποτέλεσμα, προκειμένου να ενισχυθούν αυτές οι γραμμές.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα Πατρις

SHARE