Στο Υπερταμείο θέλει να περάσει τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια η κυβέρνηση

Να περάσουν στο Υπερταμείο και τα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν περάσει στον έλεγχο της γερμανικής Fraport σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών έτσι ώστε να μην πουληθούν άμεσα, αλλά να αξιοποιηθούν σε βάθος χρόνου και σε καλύτερη συγκυρία.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές αυτή είναι η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης, η οποία ήδη έχει δώσει κατευθύνσεις σε αρμόδια επιτροπή να προωθήσουν την μεταβίβαση στην Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), που είναι θυγατρική του Υπερταμείου -και όχι στο ΤΑΙΠΕΔ- τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που παραμένουν στον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου.

Ως γνωστόν, όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που θα μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ θα προωθηθούν για πώληση στον ιδιωτικό τομέα, ενώ εκείνα που θα περάσουν στο Υπερταμείο θα αξιοποιηθούν με διάφορους τρόπους και πάντως σε βάθος χρόνου.

Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια είναι αυτά της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Ικαρίας, των Ιωαννίνων, της Καλαμάτας, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κοζάνης, των Κυθήρων, της Λέρου, της Λήμνου, της Μήλου, της Νέας Αγχιάλου, της Νάξου, της Πάρου, της Σητείας, της Σκύρου και της Σύρου.

Στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών έχει προβλεφθεί να περάσουν αρκετές εταιρείες του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα οι δημόσιες συγκοινωνίες κ.ά., αλλά πλέον η κυβέρνηση αποφάσισε να περάσει στην ΕΔΗΣ όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου που δεν προβλέπεται ρητά να περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ, έτσι ώστε να δημιουργήσει ένα “ανάχωμα” στην ιδιωτικοποίησή τους.

Για τον ίδιο λόγο, άλλωστε, η κυβέρνηση επιδιώκει να μην μεταβιβάσει το 17,5% της ΔΕΗ (από το 51% των μετοχών που κατέχει συνολικά) στο ΤΑΙΠΕΔ όπως απαιτούν οι δανειστές, αλλά να το περάσει και αυτό στο Υπερταμείο, αλλά συναντά αντιδράσεις και το ζήτημα αποτελεί ένα από τα δύσκολα σημεία της συμφωνίας για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Γ. ΣΩΖΟΣ

newmoney.gr

SHARE