28 Μαρτίου, 2024

Σε λειτουργία, τον Ιούλιο, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου. Περαιτέρω έργα σε Μήλο, Νάξο και Σύρο

Σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί από τις 16 Ιουλίου το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια χθεσινής επίσκεψής του στο νησί συνοδευόμενος από τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνο Λιντζεράκο.

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι το νέο αεροδρόμιο θα τετραπλασιάσει την αεροπορική κίνηση στην Πάρο προσθέτοντας ότι έργα αναβάθμισης ξεκινούν στους αερολιμένες Μήλου, Νάξου και Σύρου.

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο της Πάρου, η Olympic Air ανέλαβε με δωρεά της να κατασκευαστεί το μισό κτίριο αεροσταθμού του νέου αεροδρομίου Πάρου και συνοδά έργα (δρόμοι, parking κλπ).

Παράλληλα προωθείται σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της Πάρου νέος ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την υλοποίηση υποδομών (οδικών, λιμενικών έργων, βιολογικών καθαρισμών κλπ) και παράλληλα έργων και παρεμβάσεων προστασίας του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομίας, που είναι αναγκαία στο νησί, δεδομένου ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου τετραπλασιάζει την αεροπορική επιβατική κίνηση της Πάρου.

Ο υπουργός αναφέρθηκε για ακόμα μία φορά στην ανάγκη αναμόρφωσης των συμβάσεων των άγονων γραμμών υπογραμμίζοντας ότι «είχαμε για πολλές δεκαετίες σπατάλη του χρήματος του ελληνικού λαού».

Προσέθεσε επίσης ότι με την διαπραγμάτευση που έγινε με τις εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες επιτεύχθηκε τη μεταβατική τρέχουσα περίοδο έκπτωση της τάξης του 33% από την Olympic Air και 25% μεσοσταθμικά από όλες τις άλλες εταιρίες, καθώς επίσης ότι με το νέο διαγωνισμό που προωθείται για τις άγονες γραμμές προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση της τάξης του 75%.

Ειδικότερα για την Πάρο, ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι εντάχθηκε στις άγονες γραμμές εξαιτίας του γεγονότος ότι μέχρι τώρα δεν διέθετε επαρκείς υποδομές αεροδρομίου, παρά μόνον έναν μικρό διάδρομο, στον οποίο μπορούσε να επιχειρεί μόνον ένας τύπος μικρού αεροσκάφους. Υπογράμμισε μάλιστα ότι το κράτος πλήρωσε συνολικά σε επιδότηση ποσό αντίστοιχο με το κόστος του νέου αεροδρομίου: «Η επιδότηση της γραμμής Αθήνας- Πάρου ανερχόταν σε ύψους 4,2 εκ ευρώ ετησίως. Όσο για την περίοδο της περασμένης τετραετίας, που με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων καθυστέρησαν τα έργα του νέου αεροδρομίου Πάρου, η λειτουργία της γραμμής υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας ανήλθε στο συνολικό ποσό των 16,8 εκατ. ευρώ, με ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης, που αντί να κατασκευάσει το νέο αεροδρόμιο προτίμησε να πληρώνει άγονες γραμμές. Δηλαδή πλήρωσε το κράτος σε επιδότηση της άγονης γραμμής, όσο περίπου το συνολικό κόστος κατασκευής και ολοκλήρωσης του νέου αεροδρομίου» τόνισε.

Ο υπουργός Υποδομών υπογράμμισε την αναγκαιότητα για την αναβάθμιση των δημοσίων αεροδρομίων των Κυκλάδων, Πάρου, Σύρου, Νάξου και Μήλου, όχι μόνον ως προϋπόθεση ανάπτυξης των αεροπορικών μεταφορών αλλά και ως εθνική ανάγκη για την βιωσιμότητα των 25 περιφερειακών δημόσιων αεροδρομίων.

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ

-ΝΕΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ: Το έργο νέου διαδρόμου μήκους 2000 μέτρων του αεροδρομίου Πάρου, ύψους 15,2 εκ ευρώ, με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ολοκληρώθηκε και παραδίδεται στις 15 Μαΐου 2016.

Σημειώνεται ότι οι διαδικασίες χωροθέτησης, τεχνικών περιβαλλοντικών μελετών κλπ για την κατασκευή νέου διαδρόμου ξεκίνησαν από το 1996, ενώ η δημοπράτηση του έργου έγινε το 2011. Το συνολικό μήκος του διαδρόμου είναι 2000 μέτρα, με επιχειρησιακό μήκος 1400 μέτρων, δίνοντας τη δυνατότητα προσγειώσεων και απογειώσεων στο νησί αεροσκαφών μεγάλης χωρητικότητας και σύνδεσης της Πάρου, με όλους τους αεροπορικούς προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού. Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και άλλα συνοδευτικά έργα (διάθεση ομβρίων, περιμετρικοί οδοί κ.λπ.).

-ΝΕΟΣ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΣ: Βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα κατασκευής του νέου αεροσταθμού επιφάνειας 750 τετραγωνικών μέτρων και συνοδά έργα, τα οποία ολοκληρώνονται έως στις 16 Ιουλίου 2016, για να αρχίσει η κανονική επιχειρησιακή λειτουργία του νέου αεροδρομίου Πάρου.
Στα εκτελούμενα έργα περιλαμβάνονται επίσης η οδός πρόσβασης στο αεροδρόμιο, ο χώρος με το parking εκτός του αεροσταθμού και η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου (πίστας) εντός αυτού.
Εξάλλου σχεδιάζεται να προωθηθεί και 2η φάση εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας του αεροσταθμού σε 1500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος 4ετιας. Παράλληλα προετοιμάζεται η ωρίμανση για να κατασκευαστεί ο μεγάλος αεροσταθμός επιφανείας 5000 τ.μ. οι χώροι αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι εκθεσιακοί ή χώροι συνεδριακοί.

-ΣΥΡΟΣ: Δρομολογούνται άμεσα από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ και την ΥΠΑ τεχνικά έργα αναβάθμισης της επιχειρησιακής λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου στα οποία περιλαμβάνονται:

-Επέκταση του διαδρόμου, ώστε το συνολικό μήκος του να ανέλθει σε 1200 μέτρα, βελτιώνοντας θεαματικά την επιχειρησιακή δραστηριότητα του αεροδρομίου και να επιχειρούν μεγαλύτερα αεροπλάνα για την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.

-Απαλλοτρίωση παρακείμενης του αεροδρομίου ιδιωτικής έκτασης σε λόφο, ο οποίος λειτουργεί ως φυσικό εμπόδιο. Μέχρι το τέλος Μαΐου 2016 ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες. Προβλέπεται έργο το οποίο θα έχει κόστος περίπου 540.000 ευρώ, για χωματουργικές εργασίες περίπου 33.000 κυβικών μέτρων για την καθαίρεση λόφου που αποτελεί εμπόδιο, για την αναβάθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

ethnos.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλή